Tuesday, January 6, 2009

24434 rakaat sehari...

Ari nih first day anak aku masuk pre-school di genius aulad....dah beso anak aku rupenye.....nasib baik la xdak meragam ke, nangis ke apa....cuma dia sibuk nak pensil jer..huhuh...lega den.. tgh dok usya2 kelas dia.. aku terpandang kat wall school dia.. lebey kuang mcm ni le ayat dia.." Kita solat sebanyak 24434 rakaat sehari"...huh..terperanjat aku...Tp, bila aku renung2 balik dia jadik mcm nih..

Subuh = 2 rakaat
Zuhur = 4 rakaat
Asar = 4 rakaat
Maghrib = 3 rakaat
Isya' = 4 rakaat

Yang takjubnya ialah... 2+4+4+3+4 = 17
1+7 = 8
No.8 ialah no. yang lengkap sifatnya, bercantum sempurna ni kalu ikut ilmu nombor..walaupun aku x fasih lg bab ni.. aku try explainsebaik yang boleh le...jadinya.. kalu dlm sehari solat x cukup waktu. masih belum lengkap la amalan kita. masih belum sempurna la hidup kita kat dunia nih...wallahu a'lam...
kalau aku salah terjemah mintak maaf la byk2..Ini mengikut apa yg aku faham ye.. kalau ada penjelasan yang lagi detail sila beri komen anda..

"YANG BAIK ITU DARI ALLAH S.W.T"
"YANG BURUK ITU DARI HAMBA YANG HINA INI"

No comments:

Post a Comment